Kafaya Takmamak

Kafaya Takmamak

Herhangi bir problemi kafaya takmak o problemi daha da içinden çıkılamaz ve büyük bir problem haline getirdiği için sonuçlarını göze alarak kafaya takmamak gerekiyor. Çünkü eğer kafaya takarsak önemsemiş, umursamış ve değer vermiş oluyoruz buda vazgeçilmez bir hal almasına sebep oluyor. Bu bahsedilen tekniğin adı tınlamama tekniğidir. Bu teknik ile ruhani problem ve sıkıntıları tınlamayarak ve umursamayarak önemini kaybetmesi sağlanır ve gün gelir sönüp gider.,

Kafaya Takınca Oluşan Problemler

Küçük ama can sıkan sorunlar bahsedildikçe, anıldıkça, dile döküldükçe ve önem verince büyüyor ve daha büyük bir problem halini alıyor. Böyle bir durum yeri geliyor aşırıya gidildiği için sıkıntı ve acı müptelası olmaya dönüşüyor. Buda artık acılara ve sıkıntılara alışmaya başlamış bir beden demektir. Sorunları kafaya takmak o sorunu önemsediğimiz anlamına gelir ve buda sorunu daha çok büyütür. Kafaya taktıkça her türlü sorun daha çok yoğun bir hal aldığı için kişi kendini üzer ve bunun yanı sıra enerjisini kaybeder. Böylelikle artık dinç ve rahat bir kafa yapısından uzak kalmış olur. Bu duruma önem vermek kişinin kendisinden daha da değerliyse yani kişi kendisini kenara bırakıp bu durumu daha fazla kafaya takarsa itibarını ve diğer bütün güzelliklerini yitirmeye başlar.

Kafaya Takmamak İçin

Tınlamama tekniği ile kafaya takarak büyümüş olan sıkıntı ve problemler artık umursanmaz olur ve umursanmadıkça değerini kaybeder ve sönüp gider. Zaten bu tür sıkıntıların birçoğu vesveseden kaynaklıdır. Vesvese sonucun zihinde oluşan düşüncelerdir.  Kafaya takmamak için sorun ile yüzleşmeli ve sorundan kaçmamak gerekir. Böylelikle değerini yitirecektir. Eğer yeni bir problem ile karşılaşılırsa gene aynı yöntemi uygulamak gerekir. Öneri olarak şöyle söylenebilir ki ilk başlarda haddinden fazla değer verilen şey için bir sorgulama yapmak gerekiyor. Sorgulama olarak kişi kendine; acaba bu kafaya taktığım durum gerçekten önem arz eden bir durum mu? bu kadar değer verdiğim insan bu değere layık mı?  Ve benzeri gibi sorular ile kişi sadece kendisine önem vermeye başlamalıdır. Ve çevredeki insanlara asla kendinden fazla değer vermemelidir.

Unutmamak gerekir ki bir sorun ne kadar kafaya takılırsa o derecede psikoloji rahatsızlıkları meydana gelmeye başlayacağı için dikkatli olmakta fayda var.

 

 

Ferhat Arslan {Ferhat}

Selam 26 yaşındayım kişisel gelişim hakkında kendime yetecek kadar eğitim aldım. Edinmiş olduğum bilgiler doğrultusunda paylaşım yapıp hem kendimi geliştirmek hemde sizleri bilgilendirmek istiyorum.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir